אם אתם מתקשים בבחירת שם לעסק. כתבה זו תתן לכם יד לקבלת עזרה בבחירת שם לעסק. אנחנו מקווים שאחת או מהדרכים בהחלט תהייה רלוונטית עבורכם.
1. בקשו עזרה ממשפחה מחברים
אם תהליך הקמת העסק שלכם היא לא סוד כמוס, בין אם אתם עדיין בתיכנונים או לא בטוחים אם בכלל להקים עסק. במידה ותגיעו לרגע של בחירת שם לעסק תוכלו תמיד להתייעץ עם משפחה וחברים לקבלת רעיונות שונים. זה לא אומר שאתם חייבים לבחור בשמות שיוצעו אבל לכו תדעו אולי תופתעו.
2. קבלו רעיונות מעסקים דומים
אנחנו לא אומרים להעתיק מעסקים דומים, אבל אם אתם לא סטרט-אפ פורץ דרך ייחודי בתחומו, סביר להניח שיש עסקים דומים בתחום, ניתן לקבל מהם רעיונות עבור שם העסק שלכם. מאוד ייתכן שזה לא הדרך הטובה ביותר כדי לקבל רעיון יחודי אבל זה בהחלט יכול להוביל אתכם לשם שאפשר לשקול.
3. השתמשו ביוצר שמות לרעיונות לשם לעסק
יוצרי או מחוללי שמות הם כלים דיגיטליים שיקחו את קטגוריות העסק או מילת חיפוש רלוונטית בנושא שתזינו ויתנו לכם מהם הצעות שונות לשמות. ישנם יוצרים שיתנו לכם רעיונות עם שמות יותר “מסורתיים” וכאלה שנוטים יותר לשמות “ממותגים”. להרחבה נוספת בקרו בכתבה שבה סקרנו את הכלים השונים.
4. השתמשו בשם שלכם
ישנם לא מעט עסקים שמיתגו את העסק על השם שלהם. זה רלוונטי למעצבי שיער, עורכי דין, אנשי מקצוע, טיפוח הגוף, מייק-אפ וציפורניים, מסעדות ומזון מהיר, ועוד רבים וטובים. מלבד סטרט-אפים ניתן למצוא עסקים רבים שבחרו בשם שלהם כחלק מהעסק בניהם מצליחים מאוד ובינלאומיים כמו Nathan’s, McDonald’s (שם המשפחה של האחרים שיסדו את הרשת המפורסמת) ועוד.
5. קופירייטר שם לעסק
קופירייטר עם אדם שמתמחה במילים בנושא שיווק. הוא אדם שיוצר על ידי מילים משהו חדש וייחודי, מעניין ומושך. קופירייטר יכול לתת לכם רעיונות לשם לעסק ואפילו להציע סלוגן שהולך איתו. כדאי לשקול זאת כאפשרות. אם תאהבו את הרעיונות של הקופירייטר ותבחרו בהם, תוכלו להעסיק את אותו להמשך מיתוג העסק על ידי כתיבת תיאור העסק, אודות, תפריטים, עמודי שירות לאתר אינטרנט, עמודי נחיתה ומכירה ועוד. כדאי שיהיה איש של מילים בעסק.
קופירייטר אפשר למצוא בקלות בגוגל, או לשכור באתר פייבר.